چند وقتی است شرکتهای بزرگ دنیای فناوری به تحلیل ویژگیهای انسانی علاقهمند شدهاند. البته اشتباه نکنید، آنها در نظر ندارند، برای خوشحال کردن کاربرانشان، قیمت محصولات خود را کاهش دهند، بلکه در نظر دارند برای جذب مخاطبان بیشتر از هوش مصنوعی کمک بگیرند. مایکروسافت، MIT، گوگل، فیسبوک و….. از جمله این شرکتها و مؤسسات هستند. اپل نیز از این قاعده مستنثا نیست. اپل به تازگی استارتآپ Emotient را خریداری کرده است. استارتآپی که نرمافزار هوشمندش، با تجزیه و تحلیل حالات چهره مردم، آنها را درک میکند.
Source: مجله شبکه